background

Thursday, December 13, 2012

Hannan Muniya!

Assalamualaikum.


Hannan Munira dah masuk 2 taun masa 1/11/12 hari tu. Just sambut biase2 je sebab umi dia keje.
Hannan Munira ni anak sedara aku yg ke 12. Tak silap lah. Terlalu banyak ank sdara, smpai terlupe brapa bilangan they'olls :D 
Hannan Munira :D


Sejak dia masuk 2 taun ni, Ya Allah, perangai diaaaa. Stress taw nak jaga budak nieh!
Dua hari lepas, masa tu dahku nie yang memang isteri mithali to the future LOL duk mengemop kat dapur. Mak aku pulak duk baca paper kat bilik. Abah tidur dalam bilik. Tak perasan langsung Hannan keluar dari rumah, dia pegi lalu lorong kecik. Lorong kecik tu macam penuh dengan semak. Pastu aku nampak dia macam lari2 masuk rumah. Dia datang kat aku, "Su Syah! Ular2!" Nampak je ular, Aku dah gabra. Masya Allah, ape lagi, lari jelah. Hannan aku dukung, aku bawak lari masuk bilik. Ular tu kecik je, tapi takut jugak weh, kena gigit maw tak hidup dah. Nauzubillah! Tak nak lah jadi pape. Kebetulan abang aku lalu. Dia amek penyapu, pukul ular tu. Innalillah terus ular tu. Alhamdulillah tak jadi ape kat Hannan. Tapi lepas tu, aku yg kena marah sbb tak jaga dia :( Sabaaarrr jelahhh.


Dia kalau aku makan apeee je, dia dtg nak makan jugak. Geram taw. Nak makan pown tak senang. Pedas ke masin ke pahit ke habis dia sapu. Kite jugak lah dipersalahkan kalau dia sakit perut. Stress pulop. Kalau tak bagi dia berguling2 menangis. Satu lagi perangai dia, dia sukeeee sngat keluar rumah. Kadang2 tak perasan dia keluar. Taw dia keluar rumah bila jiran dtg hanta (-_-) Malu i'olls tgk jiran i hari2 hanta budak kecik ni. :') 


Yang paling penting dia dah boleh bercakap sikit2. Tadi bawak pegi kedai haiwan. Dia penakut haiwan yang berbulu macam kucing, arnab, sugar glider *Hannan panggil coco tak taw kenape. (-_-)*  dan seangktan dngannya lah. Aku saje lah ambik arnab bagi kat dia, dia lariiii pegi dekat kaunter. Dia cakap kat pak cik tu "takut..takutt.." tapi duk gelak2. Pelik budak ni.  Balik tu, dia cite kat umi dia. Cara dia cite sngat kelakar. Siap buat aksi2 semula. Sampai lah petang tadi dia mengigau masa tido duk cakap "takutt takutt". Kesian pulak kat dia. 


Raya Aidiladha. 



mengamuk petang tadi, nak pegang handphone.



Both of us. Muka aku pucat, tak cukup tidur (-_-) *motif bagitaw?*

p/s: Hannan nanti akan ade adik. :D





No comments:

Post a Comment